Telefonia VoIP dla sklepu internetowego

Wielu osobom wydaje się, że prowadzenie sklepu internetowego to biznes, który jest wręcz skazany na sukces. W końcu kto z nas nie robi zakupów przez internet!  Warto jednak pamiętać o tym, że branża e-commerce jest bardzo wymagająca i niesie ze sobą wiele wyzwań. Na szczęście ogromną częścią z nich pomoże zarządzić telefonia VoIP.

Jak wynika z najnowszych danych Eurostatu*, aż 42% użytkowników internetu, robi zakupy online. Pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów, ale aż 43% tej grupy i tak przegląda produkty w sieci przed ich  zakupem. Analizując te dane z punktu widzenia konsumenta, może się wydawać, że sklep internetowy to mówiąc potocznie “żyła złota”.

Czy rzeczywiście tak jest? Wystarczy porozmawiać z osobami, które na co dzień działają na rynku e-commerce. Większość z nich narzeka na elementy procesu sprzedaży, takie jak kontakt z klientem czy procedury związane ze zwrotami zamówień.  Dużym wyzwaniem są także wyprzedaże typu nadchodzący Black Friday. W tych działaniach wystarczy jeden mały błąd, który może sprawić, że stracimy klienta. Dlatego warto sięgać po sprawdzone rozwiązania, które ułatwią nam wykonywanie z pozoru skomplikowanych działań. Sprawdź, co w tym temacie jest Ci w stanie zaoferować technologia VoIP.

Optymalizacja kosztów obsługi

 

Każdy, kto prowadzi sklep internetowy dostarczając produkty i usługi na całym świecie, wie że jednym z mniej przyjemnych aspektów prowadzenia witryny e-commerce może być rachunek telefoniczny. Chodzi tu nie tylko o komunikację z klientami, ale także z potencjalnymi partnerami, którzy mogą znajdować się również w innych krajach. Bowiem mimo działania w internecie, to wciąż “żywe” rozmowy są bardzo ważnym narzędziem marketingu. Przy tak dużej ilości połączeń VoIP pozwoli nam naprawdę zaoszczędzić –  koszt jednej minuty jest niższy niż u tradycyjnych operatorów.

 

Ciągła dostępność

 

Sprawny kontakt telefoniczny podnosi naszą wiarygodność oraz daje naszym klientom poczucie dobrej i rzetelnej obsługi. Jedną z głównych zalet VoIP firmy jest możliwość odbierania połączeń na numer stacjonarny niezależnie od lokalizacji. Oznacza to, że kilka osób pracujących w różnych miejscach może mieć połączenia kierowane do nich przy użyciu tego samego numeru.

Wsparcie dla poszczególnych działów

 

Dział reklamacji, wsparcia, produkcji… Jeśli Twój sklep jest naprawdę duży pozwól, aby klienci lub kontrahenci mogli dodzwonić się do osoby, która rzeczywiście odpowie na ich wszelkie pytania. VoIP dzięki takim funkcjonalnościom jak nagrywanie rozmów czy kolejkowanie połączeń. znacznie usprawni ten proces, szczególnie wtedy kiedy macie naprawdę dużo pracy np. w okresie świąt czy wyprzedaży.

 

Wsparcie dla marketingu firmy

 

W dzisiejszych czasach firma bez reklamy wręcz nie istnieje. Jeśli aktywnie wykorzystujesz różne kanały komunikacji z klientami, takie jak prasa, internet, radio, billboardy czy gazetki, możesz dedykować każdemu z kanałów osobny numer telefonu kontaktowego do firmy. Dzięki temu z łatwością zmierzysz poszczególny ruch telefoniczny, a co za tym idzie sprawdzisz rentowność poszczególnych kanałów.

 

Technologia VoIP pozwoli Ci zbudować w oczach klientach wizerunek profesjonalnego sklepu już od pierwszego kontaktu telefonicznego. Przy naszym wsparciu zyskasz możliwość stworzenia odpowiedniego dla siebie systemu, który nie będzie różnił się od drogich standardów wykorzystywanych w wielkich firmach. Wszystko to bez ponoszenia ogromnych kosztów, w cenie od kilku do kilkunastu złotych miesięcznie.

*http://biznes.onet.pl/wiadomosci/handel/polacy-kupuja-w-internecie-dane-eurostatu/p6rzj3

ikona

Voiceflow Sp. z o.o. ul. Bieżuńska 1 03-578 Warszawa e-mail: [email protected] tel. 22 250 00 05
Spółka zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS: 0000534269, NIP: 5242774110, REGON: 360250927, Kapitał zakładowy: 5 000 PLN
Voiceflow Sp. z o.o. 2015 Wszystkie prawa zastrzeżone