W jaki sposób telefonia VoIP wpływa na pracę zdalną?

Według statystyk do 2020 r. w państwach rozwijających się, zdalnie będzie pracować co drugi pracownik. Ta forma pracy staje się również coraz bardziej popularna w naszym kraju – doceniają ją zarówno pracownicy i pracodawcy. W jaki sposób może wpłynąć na nią telefonia VoIP?

 

Fakt, że praca zdalna ma coraz większe grono zwolenników zupełnie nie dziwi. Dla firm oznacza to dużą oszczędność m.in. ze względu na mniejsze koszty wynajmu biura czy jego wyposażenie. Pozytywnie wpływa również na wizerunek firmy, która staje się przez to bardziej “ludzka” i otwarta na potrzeby pracowników. Według badań grupy IWG, prawie 90% pracodawców, stwierdziło że praca zdalna, przyczynia się do wzrostu ich firmy. Nie da się jednak ukryć, że ta forma zatrudnienia wymaga od organizacji bardzo dobrego zaplecza administracyjnego i odpowiednich technologii, które ją usprawnią.
Taką technologią jest właśnie VoIP.

 

Technologia, która nie zna granic

 

Biuro obsługi klienta i sprawnie działający zespół sprzedażowy to bardzo ważne elementy każdej organizacji działającej na dużą skalę. Bardzo ważne i jednocześnie niezwykle kosztowne w swoim utrzymaniu. Problemem jest nie tylko koszt biura, ale również fakt, że ponad 60% firm ma problem ze znalezieniem pracowników z odpowiednimi kwalifikacjami w jednej lokalizacji.

 

 

VoIP to technologia, która pozwala zmniejszyć wydatki i ominąć te problemy. Przypomnijmy, że jest to usługa połączeń telefonicznych przez łącze internetowe. Aby z niej korzystać potrzebny jest dostęp do sieci internetowej, telefon IP, zwykły telefon analogowy, komputer lub smartfon z odpowiednią aplikacją. Dzięki swojej prostocie VoIP to technologia, która stanowi podstawę mobilnych biur i pracy zdalnej. Dzięki niej problemy geograficzne wynikające z “rozproszenia” pracowników oraz zespołów nie są żadną przeszkodą. Pracownicy mogą pracować zarówno w biurach na terenie całego kraju, jak i wykonywać swoje obowiązki z domów.

W przypadku VoIP fizyczna lokalizacja użytkownika nie ma żadnego znaczenia. Klient nie ma szans dowiedzieć się, gdzie znajduje się osoba, z którą rozmawia. Wszystko dlatego, że dzięki telefonii VoIP można korzystać z przypisanego numeru w każdym miejscu na świecie. Co więcej, pracownicy mogą posługiwać się jednym numerem VoIP na wszystkich urządzeniach – telefonie w biurze, smartfonie firmowym czy swoim notebooku.

Technologia VoIP w prosty sposób sprawia, że komunikacja między dużymi grupami pracowników jest łatwiejsza i efektywniejsza niż kiedykolwiek.

Zobacz również

Nadchodzi era telefonii VoIP!

7 korzyści, które da Twojej firmie centrala telefoniczna

15 września 2019

Autor: Jaroslaw Sauczek

Technologia VoIP i VPBX

NASI PARTNERZY