Podłączanie telefonii VoIP – jak to wygląda w praktyce?

W ostatnich latach coraz większa liczba firm w Polsce decyduje się na zamianę tradycyjnej telefonii stacjonarnej na rozwiązania nowoczesne, wciąż spory odsetek przedsiębiorców w ogóle nie korzysta z zalet telefonii VoIP (z ang. Voice over Internet Protocol). W wielu przypadkach całe „unowocześnienie” polega jedynie na zakupieniu dla pracowników odpowiedniej liczby smartfonów i wybraniu abonamentu u jednego z operatorów. Trudno nazwać takie rozwiązanie korzystnym dla firmy, jeśli w najlepszym wypadku generuje tylko nieco niższe koszty, niż tradycyjne linie stacjonarne.

Telefon stacjonarny VoIP jest doskonałą alternatywą dla innych dostępnych na rynku rozwiązań nie tylko ze względu na to, że jego instalacja i obsługa jest bardzo prosta, ale przede wszystkim z uwagi na fakt, iż telefonia VoIP dla firm daje szereg realnych, mierzalnych korzyści oraz oszczędności. Jakie zatem są zalety telefonii VoIP?

VoIP – co to jest?
Zanim przejdziemy dalej, trzeba określić, czym tak naprawdę jest telefonia internetowa VoIP dla firm. Jest to technologia, która umożliwia wykonywanie połączeń telefonicznych za pośrednictwem łącza internetowego bez konieczności korzystania z kablowych łączy telefonicznych ani przekaźników sieci komórkowych. Do prawidłowego działania niezbędne jest jedynie wyposażenie się w dedykowany stacjonarny telefon internetowy VoIP (telefon IP) i posiadanie dostępu do stabilnego, łącza internetowego.

Co szczególnie ważne z perspektywy użytkowników biznesowych, właściwie zarządzana i odpowiednio zabezpieczona infrastruktura telefonii VoIP gwarantuje ochronę użytkowników przed potencjalnymi zagrożeniami w znacznie większym stopniu niż tradycyjne sieci telefoniczne. Ogromną zaletą jest również fakt, że wszystkie rozmowy są szyfrowane.

Podłączenie telefonii VoIP – etapy
Podłączenie telefonii VoIP w firmie, choć nie jest czynnością zbytnio skomplikowaną, powinno jednak być przeprowadzane przez wykwalifikowanych specjalistów, którzy zajmą się tym w odpowiedni sposób, aby implementacja przebiegała bez problemów i zbędnego zaangażowania ze strony zlecającego wdrożenie. To właśnie dlatego nasi klienci nigdy nie pytają „jak podłączyć telefon VoIP?” – jest to bowiem zadanie naszych specjalistów, a nie klienta czy jego pracowników. Nasze wdrożenia realizujemy zawsze w oparciu o trzy kluczowe elementy.

Etap 1 – audyt
Ten element jest podstawą, bez której nie ma mowy o prawidłowym wdrożeniu telefonii internetowej. Badamy i weryfikujemy istniejącą infrastrukturę sieciową, określając realne i potencjalne „wąskie gardła”, identyfikujemy obszary, które mogą zostać zoptymalizowane i diagnozujemy wydajność systemu jako całości. Dopiero po zakończeniu audytu zajmujemy się właściwą modernizacją i wdrożeniem.

Etap 2 – wdrożenie
Za wdrożenie proponowanych przez nas rozwiązań dopiero po upewnieniu się, że istniejąca infrastruktura spełnia niezbędne wymagania. W praktyce oznacza to, że zanim podłączymy poszczególne urządzenia i dostarczymy sieć telefonii VoIP, musimy dokonać modernizacji części lub całości infrastruktury tak, aby finalny efekt był zgodny nie tylko z przyjętymi założeniami, ale przede wszystkim z oczekiwaniami i wymaganiami klienta. Dopiero po upewnieniu się, że dany etap wdrożenia przebiegł pomyślnie, przechodzimy do kolejnych działań.

Etap 3 – wsparcie techniczne i serwis
Po wdrożeniu rozwiązań dostosowanych do wymagań i specyfiki klienta nie kończymy swojej pracy – stale monitorujemy funkcjonowanie systemu, aby móc natychmiast zareagować w razie ewentualnych zakłóceń czy nieprawidłowości działania urządzeń w obrębie systemu. W razie potrzeby zmiany konfiguracji systemu, rozszerzenia go lub modyfikacji w obrębie funkcjonalności, wystarczy się z nami skontaktować. Nasze usługi obejmują również serwis gwarancyjny i pogwarancyjny na dostarczone przez nas komponenty systemu.

Numer stacjonarny VoIP – przenieść czy wybrać nowy?
Wybór numeru telefonicznego do obsługi telefonii internetowej można rozwiązać na dwa sposoby.

Pierwszą opcją jest przeniesienie posiadanego numeru stacjonarnego od dowolnego operatora na platformę operatorską Voiceflow. Jeśli numer jest w technologii analogowej dzięki migracji stanie się on cyfrowym- w technologii VoIP. W tym przypadku największą korzyścią jest brak konieczności informowania kontrahentów o zmianie numeru, co jest czasochłonne i kłopotliwe oraz brak potrzeby zmian materiałów marketingowych, co generuje dodatkowe koszty.

Drugą opcją jest otrzymanie nowego numeru stacjonarnego w technologii VoIP z dowolnej strefy numeracyjnej w Polsce. Na życzenie klienta możemy dedykować także numery złote.

Korzyści z wdrożenia VoIP w firmie
Spośród najważniejszych zalet z wdrożenia telefonii internetowej na pewno należy wymienić:

  • brak sygnału zajętości i obsługa wielu jednoczesnych połączeń,
  • zwiększenie liczby dodzwaniających się klientów,
  • identyfikację w mediach za pomocą tylko jednego, głównego numeru telefonu,
  • możliwość przypisania dodatkowych numerów telefonów z dowolnej strefy numeracyjnej,
  • możliwość identyfikowania się dowolnym numerem przy połączeniach wychodzących, także komórkowym,
  • niezależność od linii telefonicznych i możliwość przekierowania połączeń na dowolne numery.

To oczywiście jedynie ułamek możliwości oraz funkcjonalności dostępnych dla tworzonych przez nas systemów telefonii internetowej VoIP. W razie zainteresowania naszą ofertą zapraszamy do kontaktu – z chęcią przedstawimy wszystkie możliwości telefonii VoIP i odpowiemy na wszelkie pytania!

Zobacz również

Nadchodzi era telefonii VoIP!

7 korzyści, które da Twojej firmie centrala telefoniczna

15 września 2019

Autor: Jaroslaw Sauczek

Technologia VoIP i VPBX

NASI PARTNERZY

Zaczekaj...

Poszukujesz rozwiązania telefonicznego? Chętnie przedstawimy Ci kilka pomysłów jak usprawnić ten obszar.

Napisz do nas