Telefonia VoIP dla małej firmy- przykład wdrożenia
Technologia przez cały czas się rozwija – kto nie idzie do przodu ten się cofa. A dodatkowo, daje się wyprzedzić swojej konkurencji. Dlatego, nawet jeśli prowadzisz małą firmę nie myśl, że nie możesz w niej stosować rozwiązań technologicznych, które usprawnią jej działanie. Wątpisz? Przeczytaj poniższe case study, zmienisz zdanie.
Dziś chcemy Ci pokazać, że centrala telefoniczna i technologia VoIP nie są rozwiązaniami zarezerwowanymi wyłącznie dla dużych i średnich firm. Mała firma również może z nich korzystać, szczególnie, że to właśnie małą firmę najbardziej zaboli utrata choćby jednego klienta.
Dobrze wiemy, że współczesny klient to klient bardzo wymagający i dość niecierpliwy. Ty nie odbierasz? Nie ma problemu, znajdzie w internecie kolejną firmę. Tak było w przypadku jednego z naszych klientów – małej firmy posiadającej specjalistyczny sklep i serwis sprzedającej produkty w Polsce i za granicą.
Nieodebrane telefony, wysokie koszty połączeń za granicę
Największym problemem naszego klienta były wysokie koszty rozmów prowadzonych z zagranicznymi kontrahentami. Oczywiście, jego pracownicy nie mogli z nich zrezygnować – rozmowy te były niezbędne do prowadzenia transakcji handlowych, jednak koszty, które generowały znacznie obciążały budżet firmowy.
Problemy pojawiały się także przy wykonywaniu połączeń na terenie kraju. Nie istniały statystyki połączeń, brakowało wiedzy o liczbie połączeń nieodebranych, przez co nie można było oddzwonić do klientów zainteresowanych kontaktem.
Nasz klient nie miał również możliwości nagrywania i odsłuchu rozmów z klientami, przez co nie mógł być realnym wsparciem dla swoich sprzedawców i nie miał do końca wpływu na jakość odbywanych rozmów.
Centrala telefoniczna w chmurze obsługująca telefonię VoIP
Rozwiązaniem, które zaproponowaliśmy była centrala telefoniczna w chmurze obsługująca telefonię VoIP. Szybko rozwialiśmy obawy pracowników o dodatkowe kilometry kabli i nowego sprzętu, na który ciężko będzie znaleźć miejsce. Do korzystania z wirtualnej centrali wystarczy łącze internetowe.
Centrala telefoniczna, którą zainstalowaliśmy została wzbogacona o profesjonalnie nagraną zapowiedź z najważniejszymi informacjami. Dzięki niej klienci otrzymywali prostą informację o czasie oczekiwania oraz możliwość pozostawienia wiadomości głosowej na skrzynce głosowej. A nawet, jeśli ktoś nie pozostawia wiadomości, centrala informuje o próbie połączenie. W ten sposób żaden lead nie może już uciec.
Z kolei pracę handlowców ułatwił panel administratora dający dostęp do statystyk wszystkich połączeń oraz bilingu, funkcja nagrywania rozmów oraz dostępność nagrań z każdego miejsca, w którym jest dostęp do internetu.
Wsparcie w oszczędzaniu
Jedną z korzyści jaką przyniosły wdrożone rozwiązania była zdecydowana oszczędność na połączeniach międzynarodowych dzięki stawkom VoIP.
I oczywiście największa korzyść – wzrost dodzwanialności klientów do wybranych działów firmy. Wpłynęło na nią pogłębienie świadomości i wiedzy o ruchu telefonicznym oraz wykorzystanie tych informacji w praktyce.
Jak widać, nawet mała firma może czerpać bardzo wiele z takich dobrodziejstw dzisiejszej technologii, jak centrala telefoniczna w chmurze czy telefonia VoIP. Masz pytania? Chętnie na nie odpowiemy!
Zobacz również
Nadchodzi era telefonii VoIP!
14 lipca 2019
Autor: Piotr Wyrzykowski
Funkcjonalność VoIP, IP telefonia, Połączenia VoIP, Sieć VoIP, System VoIP, Telefonia internetowa VoIP, Telefonia VoIP