Centrala w chmurze kontra centrala stacjonarna. Co wybrać?

Centrala telefoniczna daje firmie olbrzymie możliwości, usprawniając codzienną pracę z klientami. Jeśli zdecydowałeś się ją wdrożyć w swojej firmie, brawo! To naprawdę świetna decyzja. Ale to nie koniec – do wyboru masz centralą wirtualną i stacjonarną. Zastanawiasz się, która z nich będzie lepsza? W takim razie to artykuł dla Ciebie!

Dobra centrala telefoniczna to szereg możliwości kolejkowania, przekierowania i monitorowania połączeń. To narzędzie, które naprawdę poprawia proces obsługi klienta, a dodatkowo ogranicza koszty w firmie. Jednak myśląc o centrali zastanów się dobrze jaki wariant wybierasz – centralę w chmurze czy jej wersję stacjonarną. Dziś przygotowaliśmy porównanie, które być może ułatwi tą decyzje. Pod uwagę wzięliśmy 3 główne czynniki: oszczędność, bezpieczeństwo i niezawodność.

Oszczędność
Cięcia kosztów, oszczędności… Te słowa w biznesie pojawiają się bardzo często. Jeśli Ty również chcesz odciążyć swoją firmę od dodatków kosztów wiążących się z zakupem i późniejszym utrzymaniem sprzętu rozważ centralę w chmurze.

Dzięki niej wyeliminujesz nie tylko opłaty związane z jednorazowym zakupem, utrzymaniem, ale również te związane z licencjonowaniem, oprogramowaniem, serwerownią, dalszą modernizacją, a także z wdrożeniem pracowników i szkoleniami. Twoim kosztem jest jedynie miesięczny abonament oraz jednorazowa opłata aktywacyjna. W tym przypadku atrakcyjne jest również elastyczne licencjonowanie i łatwe rozszerzanie licencji bez konieczności płatnej wizyty technika.

 

 

Bezpieczeństwo
Z pewnością z praktyki wiesz, że jeśli chodzi o stacjonarne rozwiązania telefoniczne za bezpieczeństwo danych w pełni odpowiedzialna jest Twoja firma. Możesz spotkać się z tym, że centrale stacjonarne mają panele on-line, ale w bardzo podstawowej wersji. Co więcej, wszelkie dane, statystyki czy nagrania zbierane są tylko w centrali stacjonarnej. I tak, w przypadku kradzieży, tracimy wszystkie dane, a w przypadku awarii urządzenia, nie tylko nie mamy do nich dostępu, ale sama centrala przestaje działać.

W przypadku centrali w chmurze nie musisz się o nich martwić – o ochronę w zakresie danych dba dostawca, czyli my. Możesz spać spokojnie – chmura jest zawsze dostępna. Dodatkowo wszystkie dane, nagrania czy ustawienia są na bieżąco backupowane i przechowywane na oddzielnych serwerach.

Niezawodność
Centrala stacjonarna ma jedną dużą wadę – nie jest odporna na uszkodzenia mechaniczne oraz na upływ czasu – z wiekiem staje się coraz bardziej narażona na awarię. Jeśli jesteśmy przy awariach, warto wspomnieć, że w przypadku centrali stacjonarnej wydłuża się również czas reakcji na usunięcie usterki. Musimy umówić technika, zamówić części, czekać na naprawę… Mało kto może pozwolić sobie na taką “przerwę w codziennej pracy”. Co więcej centrale stacjonarne są po jakimś czasie wycofywane z produkcji i w razie awarii bardzo często nie ma już dostępnych części zamiennych.

Problem ten nie dotyczy centrali wirtualnej. Jeśli mowa o niezawodności, jest nie tylko odporna na awarie mechaniczne, ale w jej przypadku nie ma końca okresu gwarancji (wsparcie zawiera się w abonamencie). W przypadku centrali w chmurze zapewniamy Ci ciągłość działania i bezpieczeństwo zainstalowanych przez nas systemów poprzez ciągłe monitorowanie ich pracy. Do dyspozycji masz również nasze stałe wsparcie techniczne. Chcesz dokonać zmian? Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Jak widać, jeśli chodzi o porównanie centrali wirtualnej i stacjonarnej, pod względem wybranych przez nas kryteriów zdecydowanie wygrywa ten pierwszy wariant. Jeśli zależy Ci na centrali, która będzie łatwa w użyciu, prosta do rozbudowy i opłacalna pod względem kosztów, centrala w chmurze jest tym, czego szukasz.

Zobacz również

Nadchodzi era telefonii VoIP!

7 korzyści, które da Twojej firmie centrala telefoniczna

15 września 2019

Autor: Jaroslaw Sauczek

Technologia VoIP i VPBX

NASI PARTNERZY