Znasz te problemy z klientami? My znamy ich rozwiązanie!

Jaki jest dzisiejszy klient? Świadomy i bardzo wymagający! Jest niezadowolony z poziomu Twojej obsługi lub nie odbierasz jego telefonów? Ty tracisz, a on wybiera konkurencje.

 

Na mocno konkurencyjnym rynku nie tak łatwo odzyskać zaufanie stracone u klienta. Większość przedsiębiorców twierdzi, że jest to niemal niemożliwe. Według badań Genesys Telecommunications Laboratories szacuje się, że średnia wartość każdego straconego klienta w Polsce wynosi 145 euro rocznie. Odpowiedz sobie na pytanie, czy to dla Ciebie dużo czy mało.

Obsługa klienta to pięta achillesowa wielu firm. W dzisiejszym artykule wybraliśmy 3 najpopularniejsze problemy z jakimi zmagają się Twoi klienci. Podpowiemy Ci jak można je rozwiązać za pomocą usług takich jak VoIP czy wirtualna centrala telefoniczna.

 

1. Pasywna obsługa

Właściciele firm w życiu prywatnym sami są klientami, którzy z pewnością irytują się, gdy są źle obsłużeni lub gdy ktoś po drugiej stronie nie odbiera od nich telefonu. Wykorzystaj swoje odczucia w Twoim biznesie. Analizuj nieodebrane połączenia, szukaj ich przyczyny i śledź aktywność klientów. Czy ktoś, kto do Ciebie dzwonił został obsłużony? Jeśli nie umiesz odpowiedzieć na to pytanie, brak wiedzy może szybko odwrócić się przeciwko Tobie.

Klient, którego pozostawiasz samego z problemem zrezygnuje z Twoich usług i nie omieszka napisać kilku gorzkich słów o Twojej obsłudze w internecie. Tymczasem dzięki centrali mógłbyś uniknąć takiego scenariusza. Być może statystyki rozmów podpowiedziały by Ci, że powinieneś zatrudnić kolejnego konsultanta?

 

 

2. Uzależnienie od odbierającego

Nikt nie lubi słuchać sygnału oczekiwania, który kończy się tym, że telefon pozostaje nie odebrany. Często jest tak, że gdy Twój klient do Ciebie dzwoni, a nikt z pracowników nie odbiera, klient po prostu rezygnuje z usług. Rozwiązanie tego problemu wydaje się banalnie proste, a jest nim profesjonalna zapowiedź głosowa. Dobrze opracowana infolinia nie tylko usprawni pracę poszczególnych działów firmy, ale również stanowi dla niej świetną wizytówkę. W końcu to często pierwsze miejsce, w którym klient “styka” się z przedsiębiorstwem. A pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Klient, który usłyszy miły głos i dobrej jakości zapowiedź czuje, że dodzwonił się do kompetentnej firmy. Dodatkowo może wybrać interesujący go temat, uzyskać od razu odpowiedź na swoje pytanie lub skonsultować się z danym pracownikiem.

 

3. Przestarzałe technologie

W dobie tak szybko rozwijających się nowych technologii, aż ciężko sobie wyobrazić, że wciąż istnieją firmy, które w codziennej pracy korzystają…z arkuszy kalkulacyjnych lub z tabelek zapisanych w zeszycie. Takie bazy danych było dobre 15 lat temu. Jeśli ktoś “utknął” w tych czasach godzi się na niską efektywność pracy, bałagan w dokumentach oraz brak możliwości czytelnej analizy. To wszystko przekłada się oczywiście na jakość obsługi klienta. Wyobraź sobie, że Twój największy konkurent ma już u siebie centralę telefoniczną w chmurze. Nie tylko usprawnia ona pracę jego konsultantów, ale pozwala mu również na wyciąganie analiz i wniosków z ruchu telefonicznego. Kto będzie mógł pochwalić się lepszą obsługą klienta, Ty czy on? Odpowiedź jest oczywista.

 

To tylko kilka z czynników, które wpływają na proces obsługi klienta. Ta lista jest o wiele dłuższa. Na szczęście część z nich pozwolą Ci rozwiązać nasze rozwiązania. Przejrzyj naszą ofertę i zdecyduj, które będzie dla Twojej firmy najlepsze. Masz pytania? Chętnie na nie odpowiemy!

Zobacz również

Nadchodzi era telefonii VoIP!

7 korzyści, które da Twojej firmie centrala telefoniczna

15 września 2019

Autor: Jaroslaw Sauczek

Technologia VoIP i VPBX

NASI PARTNERZY