Telefonia VoIP w służbie zdrowiu

Co najbardziej zniechęca pacjentów w czasie kontaktu z placówkami medycznymi? Oczywiście trudności z dodzwonieniem się. Nieodebrane połączenia, ciągły sygnał zajętości i automatyczna sekretarka… W konsekwencji rozgoryczony pacjent rezygnuje wybierając inną przychodnię.

 

Patrząc z naszej perspektywy oraz z perspektywy naszych klientów możemy śmiało stwierdzić, że podstawą w stworzeniu pozytywnego wizerunku placówki medycznej jest przede wszystkim umiejętność nawiązywania kontaktu z pacjentem. A ten nawiązuje się po raz pierwszy zazwyczaj przez telefon. Żyjemy szybko i dynamicznie, chcąc załatwiać rzeczy “od ręki”. Chcemy zadzwonić do lekarza, sprawnie umawiając się na wizytę, jeszcze sprawniej wykonując badania i wracając do codziennych obowiązków. Tak wygląda idealny scenariusz. A jak jest w rzeczywistości?

 

Nieobsłużony pacjent = rozgoryczony pacjent

 

W prawdziwym świecie nieudane próby dodzwonienia się do gabinetu skutkują nie tylko rezygnacją z usług danej przychodni. Nieobsłużony pacjent zamienia się w rozgoryczonego i zirytowanego pacjenta, który bardzo chętnie podzieli się swoją złością w mediach społecznościowych i na forach. I w ten sposób niepozorna rzecz jaką jest przestarzały system telefoniczny psuje wizerunek placówki i pozbawia ją pacjentów.

 

 

Na ratunek przychodzi centrala telefoniczna w chmurze obsługująca telefonię VoIP. Usprawni funkcjonowanie rejestracji i komfort recepcjonistek, zapewniając m.in.:

 

  • kolejkowanie rozmów wraz z odliczaniem czasu połączenia i informacją o miejscu w kolejce
  • jeden główny numer z możliwością przełączania rozmówcy
  • profesjonalną zapowiedź z informacją o numerach wewnętrznych oraz godzinach otwarcia
  • funkcję nagrywania rozmów
  • panel administratora pokazujący aktualny ruch telefoniczny oraz ilość połączeń czekających w kolejce zapewniając monitoring działań

W prosty sposób zwiększy liczbę dodzwaniających się chorych i pozytywnie wpłynie na wizerunek placówki medycznej oraz pracujących w niej lekarzy. Mogą to potwierdzić nasi klienci, wśród których znajdują się tak prestiżowe i znane miejsca jak Klinika dr Ambroziaka, Klinika medycyny estetycznej dr Gojdzia Holistic Clinic, Klinika Dr Szczyta czy MD Clinic.

 

Dowiedz się więcej i dołącz do ich grona!

Zobacz również

Nadchodzi era telefonii VoIP!

7 korzyści, które da Twojej firmie centrala telefoniczna

15 września 2019

Autor: Jaroslaw Sauczek

Technologia VoIP i VPBX

NASI PARTNERZY