Jak zwiększyć liczbę klientów dzięki kolejkowaniu połączeń?

Stanie w kolejkach nie wiąże się z pozytywnymi skojarzeniami. Szare czasy PRLu, brak produktów w sklepach, długie godziny oczekiwania… Na szczęście te czasy minęły już bezpowrotnie i w naszej branży kolejka, a dokładniej “kolejkowanie” kojarzy się z rozbudowaną funkcjonalnością, pozwalającą wyeliminować zajętość numeru i usprawnić połączenia telefoniczne.

Kolejkowanie połączeń to nic innego jak ustawianie dzwoniących do Ciebie klientów w kolejce do Twoich konsultantów. Czekając na połączenie mogą oni słuchać muzyki i na bieżąco być informowani o czasie, który pozostał do połączenia i miejscu, które zajmują w kolejce.

 

Czym jest kolejkowanie połączeń?

Kolejkowanie połączeń to technologia, która pozwala na ustawianie dzwoniących do Twojej firmy klientów w kolejce do Twoich konsultantów. Klienci, czekając na połączenie, mogą słuchać muzyki i na bieżąco być informowani o czasie, który pozostał do połączenia i miejscu, które zajmują w kolejce.

Jak działa kolejkowanie połączeń?

Kolejkowanie połączeń działa na zasadzie „lejka”, który zbiera wszystkie połączenia i układa je w szereg, tworząc kolejkę połączeń przychodzących. Dzięki temu, żaden z dzwoniących nie usłyszy w słuchawce sygnału zajętości – trafi natomiast na automatyczne powitanie, informację o oczekiwaniu oraz muzykę. Jego połączenie w tym czasie zostanie przekierowane do odpowiednich osób, czyli trafi do kolejki.

Korzyści z kolejkowania połączeń

Kolejkowanie połączeń przynosi wiele korzyści dla Twojej firmy. Oto kilka z nich:

  1. Zwiększenie liczby odebranych połączeń: Dzięki kolejkowaniu połączeń, żaden z dzwoniących nie usłyszy sygnału zajętości. Zamiast tego, zostanie przekierowany do kolejki, gdzie będzie mógł czekać na połączenie z konsultantem. To zwiększa szanse na to, że klient pozostanie na linii i ostatecznie zostanie obsłużony.
  2. Poprawa jakości obsługi klienta: Kolejkowanie połączeń pozwala na przekierowanie połączenia do odpowiednich osób i ustalenie, które połączenie będzie traktowane jako priorytet. Dzięki temu, klienci są obsługiwani szybciej i efektywniej, co zwiększa ich zadowolenie z obsługi.
  3. Zwiększenie efektywności pracy zespołu: Dzięki kolejkowaniu połączeń, Twoi konsultanci mogą skupić się na obsłudze klientów, zamiast martwić się o to, kto jest następny w kolejce. To pozwala im pracować efektywniej i skupić się na tym, co najważniejsze – obsłudze klienta.
  4. Elastyczność i mobilność: Dzięki technologii VoIP, z której korzysta kolejkowanie połączeń, możesz korzystać z tej funkcji z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. To daje Twojej firmie dużą elastyczność i pozwala na lepszą obsługę klientów, niezależnie od tego, gdzie się znajdują.
  5. Oszczędność kosztów: Kolejkowanie połączeń pozwala na optymalizację kosztów w Twojej firmie. Dzięki technologii VoIP, koszt jednej minuty połączenia jest dużo niższy niż u tradycyjnych operatorów telefonii stacjonarnej. Co więcej, płacisz jedynie za zrealizowane połączenia, co pozwala na dodatkowe oszczędności.

Podsumujmy… kolejkowanie rozmów telefonicznych wpływa na wzrost liczby klientów 🙂

Kolejkowanie połączeń to potężne narzędzie, które może znacząco poprawić jakość obsługi klienta w Twojej firmie. Dzięki niemu, możesz zwiększyć liczbę odebranych połączeń, poprawić jakość obsługi klienta, zwiększyć efektywność pracy swojego zespołu, a także oszczędzić na kosztach związanych z obsługą telefoniczną. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat kolejkowania połączeń, skontaktuj się z nami. Do nas nie musisz stać w kolejce 🙂

Zobacz również

Nadchodzi era telefonii VoIP!

7 korzyści, które da Twojej firmie centrala telefoniczna

15 września 2019

Autor: Jaroslaw Sauczek

Technologia VoIP i VPBX

NASI PARTNERZY