Jak zwiększyć liczbę klientów dzięki kolejkowaniu połączeń?

Stanie w kolejkach nie wiąże się z pozytywnymi skojarzeniami. Szare czasy PRLu, brak produktów w sklepach, długie godziny oczekiwania… Na szczęście te czasy minęły już bezpowrotnie i w naszej branży kolejka, a dokładniej “kolejkowanie” kojarzy się z rozbudowaną funkcjonalnością, pozwalającą wyeliminować zajętość numeru i usprawnić połączenia telefoniczne.

 

Kolejkowanie połączeń to nic innego jak ustawianie dzwoniących do Ciebie klientów w kolejce do Twoich konsultantów. Czekając na połączenie mogą oni słuchać muzyki i na bieżąco być informowani o czasie, który pozostał do połączenia i miejscu, które zajmują w kolejce.

 

 

Do czego tak właściwie służy kolejkowanie?

Kto z nas nie zna tej sytuacji, gdy dzwoniąc do danej firmy wpadamy na “ścianę” w postaci sygnału zajętości. Większość takich połączeń kończy się rezygnacją z próby dalszego kontaktu. Firma, która skorzysta z kolejkowania nie musi się obawiać, że straci w ten sposób klienta. Dzięki tej funkcji, żaden z dzwoniących nie usłyszy w słuchawce sygnału zajętości – trafi natomiast na automatyczne powitanie, informację o oczekiwaniu oraz muzykę. Jego połączenie w tym czasie zostanie przekierowane do odpowiednich osób, czyli trafi do kolejki.

 

Jak działa kolejkowanie?

Kolejkowanie nie tylko poinformuje klienta, które miejsce w kolejce zajmuje i ile mniej więcej będzie musiał czekać na połączenie. Pozwala również na przekierowanie połączenia do odpowiednich osób i ustalenie, które połączenie będzie traktowane jako priorytet (mając na uwadzę kluczowych klientów).

Klienci nie odkładają tak szybko słuchawki, czego naturalnym efektem jest większa liczba odebranych połączeń. Jednocześnie zwiększa się ich zadowolenie z procesu obsługi, wiedzą czego się spodziewać i za ile połączą się z konsultantem. Z kolei przekazywanie połączeń do odpowiednich działów przyspiesza i usprawnia całą obsługę.

Kolejkowanie połączeń daje naprawdę wiele możliwości, m.in. przekierowywanie połączeń według różnych strategii, według których centrala będzie mogła połączyć dzwoniących z Twoimi numerami. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat kolejkowania, skontaktuj się z nami. Do nas nie musisz stać w kolejce 🙂

Zobacz również

Nadchodzi era telefonii VoIP!

7 korzyści, które da Twojej firmie centrala telefoniczna

15 września 2019

Autor: Jaroslaw Sauczek

Technologia VoIP i VPBX

NASI PARTNERZY

Zaczekaj...

Poszukujesz rozwiązania telefonicznego? Chętnie przedstawimy Ci kilka pomysłów jak usprawnić ten obszar.

Napisz do nas