Jak zwiększyć liczbę klientów dzięki kolejkowaniu połączeń?
Stanie w kolejkach nie wiąże się z pozytywnymi skojarzeniami. Szare czasy PRLu, brak produktów w sklepach, długie godziny oczekiwania… Na szczęście te czasy minęły już bezpowrotnie i w naszej branży kolejka, a dokładniej “kolejkowanie” kojarzy się z rozbudowaną funkcjonalnością, pozwalającą wyeliminować zajętość numeru i usprawnić połączenia telefoniczne.
Kolejkowanie połączeń to nic innego jak ustawianie dzwoniących do Ciebie klientów w kolejce do Twoich konsultantów. Czekając na połączenie mogą oni słuchać muzyki i na bieżąco być informowani o czasie, który pozostał do połączenia i miejscu, które zajmują w kolejce.
Do czego tak właściwie służy kolejkowanie?
Kto z nas nie zna tej sytuacji, gdy dzwoniąc do danej firmy wpadamy na “ścianę” w postaci sygnału zajętości. Większość takich połączeń kończy się rezygnacją z próby dalszego kontaktu. Firma, która skorzysta z kolejkowania nie musi się obawiać, że straci w ten sposób klienta. Dzięki tej funkcji, żaden z dzwoniących nie usłyszy w słuchawce sygnału zajętości – trafi natomiast na automatyczne powitanie, informację o oczekiwaniu oraz muzykę. Jego połączenie w tym czasie zostanie przekierowane do odpowiednich osób, czyli trafi do kolejki.
Jak działa kolejkowanie?
Kolejkowanie nie tylko poinformuje klienta, które miejsce w kolejce zajmuje i ile mniej więcej będzie musiał czekać na połączenie. Pozwala również na przekierowanie połączenia do odpowiednich osób i ustalenie, które połączenie będzie traktowane jako priorytet (mając na uwadzę kluczowych klientów).
Klienci nie odkładają tak szybko słuchawki, czego naturalnym efektem jest większa liczba odebranych połączeń. Jednocześnie zwiększa się ich zadowolenie z procesu obsługi, wiedzą czego się spodziewać i za ile połączą się z konsultantem. Z kolei przekazywanie połączeń do odpowiednich działów przyspiesza i usprawnia całą obsługę.
Kolejkowanie połączeń daje naprawdę wiele możliwości, m.in. przekierowywanie połączeń według różnych strategii, według których centrala będzie mogła połączyć dzwoniących z Twoimi numerami. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat kolejkowania, skontaktuj się z nami. Do nas nie musisz stać w kolejce 🙂
Zobacz również
Nadchodzi era telefonii VoIP!
14 lipca 2019
Autor: Piotr Wyrzykowski
Funkcjonalność VoIP, IP telefonia, Połączenia VoIP, Sieć VoIP, System VoIP, Telefonia internetowa VoIP, Telefonia VoIP