W jaki sposób telefonia VoIP zmienia rynek telekomunikacji stacjonarnej?

Urząd Komunikacji Elektronicznej co roku publikuje raport na temat rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Wśród statystyk znajdziemy również część o telefonii VoIP. Na podstawie raportu przyjrzyjmy się, jakie podejście mają do niej polskie firmy.

Bardzo ciekawe wnioski nasuwają się zwłaszcza przy porównaniu sytuacji telekomunikacyjnej w dużych firmach (czyli tych zatrudniających ponad 50 pracowników) i małych (zatrudniających mniej niż 9 pracowników) – według raportu z telefonów stacjonarnych korzysta prawie 90% dużych podmiotów i tylko ⅓ małych firm.

Małe i duże firmy znacząco różnią się podejściem do telekomunikacji i związanej z tym optymalizacji kosztów. Te pierwsze swoją pracę opierają głównie na telefonii komórkowej. Z kolei te drugie, według raportu, zgodnie przyznają, że telefony stacjonarne to bardzo ważny element w prowadzonym biznesie. Przyznają również, że coraz częściej korzystają z technologii VoIP.

 

Ile firm korzysta z VoIP?

Warto zauważyć, że w raportach UKE telefonii VoIP został poświęcony oddzielny rozdział. To potwierdza, że nie jest ona już tylko jedną z kolejnych nowych technologii, a rozwiązaniem, które ma znaczący wpływ na codzienne funkcjonowanie firm. Liczba użytkowników usługi VoIP, świadczonej w ramach własnej sieci operatorów wyniosła w 2017 r. 1,05 mln – o 6,1% więcej niż przed rokiem.

 

Nie da się zaprzeczyć, że technologia VoIP zmieniła rynek telekomunikacji wprowadzając do nieco skostniałych struktur zupełnie nową jakość. Mówiąc o VoIP bardzo ważne, aby podkreślać, że to coś więcej niż alternatywna platforma do dzwonienia. To rozbudowany system telekomunikacyjny, który ma realny wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Dzięki swoim funkcjom może m.in. wspierać dział sprzedaży w realizacji celów i umożliwić obsługę maksymalnej liczby klientów w jak najkrótszym czasie.

 

Telefonia VoIP zmieniła postrzeganie nie tylko sprzedaży telefonicznej, ale również telekomunikacji w biurach. Mimo, że w tej chwili wykorzystują ją głównie duże firmy, jej funkcjonalności mogą wykorzystywać także mniejsze podmioty. W jaki sposób? O tym chętnie opowiemy osobiście! Zapraszamy do kontaktu.

Zobacz również

Nadchodzi era telefonii VoIP!

14 lipca 2019

Autor: Piotr Wyrzykowski

Telefonia VoIP

Sprawdź, dlaczego Twoja firma potrzebuje centrali telefonicznej w chmurze!

28 lipca 2019

Autor: Jaroslaw Sauczek

Centrala telefoniczna

Zapraszamy do kontaktu!

Spośród innych operatorów wyróżnia nas to, że znamy osobiście każdego klienta, dlatego skontaktuj się z nami i umów na spotkanie podczas którego powiesz nam czego potrzebujesz a my sprawdzimy jak możemy Tobie pomóc.

NASI PARTNERZY