W jaki sposób telefonia VoIP zmienia rynek telekomunikacji stacjonarnej?

Urząd Komunikacji Elektronicznej co roku publikuje raport na temat rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Wśród statystyk znajdziemy również część o telefonii VoIP. Na podstawie raportu przyjrzyjmy się, jakie podejście mają do niej polskie firmy.

Bardzo ciekawe wnioski nasuwają się zwłaszcza przy porównaniu sytuacji telekomunikacyjnej w dużych firmach (czyli tych zatrudniających ponad 50 pracowników) i małych (zatrudniających mniej niż 9 pracowników) – według raportu z telefonów stacjonarnych korzysta prawie 90% dużych podmiotów i tylko ⅓ małych firm.

Małe i duże firmy znacząco różnią się podejściem do telekomunikacji i związanej z tym optymalizacji kosztów. Te pierwsze swoją pracę opierają głównie na telefonii komórkowej. Z kolei te drugie, według raportu, zgodnie przyznają, że telefony stacjonarne to bardzo ważny element w prowadzonym biznesie. Przyznają również, że coraz częściej korzystają z telefonii VoIP.

 

contact center w małej firmie dzięki telefonii voip. 2 pracowników przy wirtualnej centrali telefonicznej.

Ile firm korzysta z telefonii VoIP w Polsce?

Warto zauważyć, że w raportach UKE telefonii VoIP został poświęcony oddzielny rozdział. To potwierdza, że nie jest ona już tylko jedną z kolejnych nowych technologii, a rozwiązaniem, które ma znaczący wpływ na codzienne funkcjonowanie firm. Liczba użytkowników usługi VoIP, świadczonej w ramach własnej sieci operatorów wyniosła w 2017 r. 1,05 mln – o 6,1% więcej niż przed rokiem.

Nie da się zaprzeczyć, że technologia VoIP zmieniła rynek telekomunikacji wprowadzając do nieco skostniałych struktur zupełnie nową jakość. Mówiąc o telefonii VoIP bardzo ważne, aby podkreślać, że to coś więcej niż alternatywna platforma do dzwonienia. To rozbudowany system telekomunikacyjny, który ma realny wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Dzięki swoim funkcjom może m.in. wspierać dział sprzedaży w realizacji celów i umożliwić obsługę maksymalnej liczby klientów w jak najkrótszym czasie.

Rynek VoIP w Polsce – skąd bierze się popularność tej technologii?

Jednym z kluczowych atutów telefonii VoIP jest jej elastyczność. Dzięki możliwości pracy z dowolnego miejsca, gdzie jest dostęp do internetu, pracownicy mogą być bardziej mobilni niż kiedykolwiek wcześniej. To oznacza, że niezależnie od tego, czy firma ma oddziały na różnych kontynentach, czy jej pracownicy pracują zdalnie, komunikacja za pomocą VoIP jest łatwa do zarządzania i niezwykle wydajna. To również oszczędność czasu i kosztów, a także większa dostępność dla klientów. Telefon VoIP naprawdę zmienia zasady gry w świecie biznesu, czyniąc go bardziej globalnym i konkurencyjnym.

Telefonia VoIP zmieniła postrzeganie nie tylko sprzedaży telefonicznej, ale również telekomunikacji w biurach. Mimo, że w tej chwili wykorzystują ją głównie duże firmy, jej funkcjonalności mogą wykorzystywać także mniejsze podmioty. W jaki sposób? O tym chętnie opowiemy osobiście! Zapraszamy do kontaktu.

Zobacz również

Nadchodzi era telefonii VoIP!

7 korzyści, które da Twojej firmie centrala telefoniczna

15 września 2019

Autor: Jaroslaw Sauczek

Technologia VoIP i VPBX

NASI PARTNERZY

Zaczekaj...

Poszukujesz rozwiązania telefonicznego? Chętnie przedstawimy Ci kilka pomysłów jak usprawnić ten obszar.

Napisz do nas