Twój własny dział telemarketingu – jak go zbudować?

Lead. To krótkie słowo spędza sen z powiek pracownikom działów handlowych. To oczywiste – bez klientów firma szybko zginie w morzu konkurencji. I tu rodzi się pytanie – skąd te leady pozyskiwać? Gdzie szukać klientów, jak zachęcić ich do zakupów danego produktu lub wyboru właśnie tej usługi? Z pomocą przychodzi telemarketing. Nie lekceważ jego roli, wciąż stanowi skuteczne narzędzie sprzedaży!

 

Handlowcy nie mają spokojnego życia. To na ich barkach w ogromnej mierze spoczywa przyszłość firmy. Dlatego ich działania muszą być skuteczne i wielokanałowe – opierające się na różnych formach dotarcia do klienta. W jednym z poprzednich artykułów pisaliśmy o tym, jak skuteczną formą dotarcia do klienta jest telemarketing. Jednak, aby był w pełni skuteczny, w czasie budowy własnego działu trzeba pamiętać o kilku ważnych rzeczach. Jakich? Sprawdź w naszym artykule!

 

Twoje zaplecze technologiczne

Nie będziemy skupiać się na kwestiach prawnych związanych z telemarketingiem, takich jak m.in. wyrażanie zgody na przetwarzanie danych osobowych czy możliwość zawierania umów przez telefon. To rzeczy, które są oczywiście obowiązkowe i które powinieneś skonsultować z kancelarią prawną. My chcemy skupić się na niezbędnym zapleczu technologicznym, które będzie wspierać Twój dział w codziennych obowiązkach. Zapleczu. którego podstawą będzie telefonia VoIP.

Dlaczego powinieneś wziąć ją pod uwagę przy budowaniu działu telemarketingu? Ponieważ łączy ona w sobie dwie bardzo pożądane przez przedsiębiorców cechy – elastyczność, funkcjonalność oraz przede wszystkim oszczędność.

 

 

Na początku skupmy się na funkcjonalnościach, które sprawią, że Twój nowy dział będzie w stanie odbierać i wykonywać dużą liczbę połączeń telefonicznych. VoIP pozwala na nagrywanie rozmów i ich bieżące monitorowanie, co ułatwia kontrolę jakości pracy konsultantów, ich rozwój i doskonalenie kompetencji. Dodajmy tutaj również kolejkowanie połączeń oraz komunikaty głosowe, które można ustawić, aby przekazać klientowi informację na temat jego aktualnej pozycji na liście oczekiwania na rozmowę. Dodatkowo, dzwoniący klient będzie miał możliwość wybrania z jakim działem chce rozmawiać, co pozwala zaoszczędzić czas i dużo efektywniej go obsłużyć.

 

Jak widzisz dobrzy pracownicy oraz niezawodne narzędzia takie jak VoIP to podstawa sukcesu działu telemarketingu. Aby dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami.

Zobacz również

Nadchodzi era telefonii VoIP!

6 powodów, dlaczego telefonia VoIP jest odpowiednia dla Twojej firmy

17 sierpnia 2019

Autor: Jaroslaw Sauczek

Rozwiązania Telekomunikacyjne

NASI PARTNERZY