Komunikacja dla Twojego biznesu

Komunikacja to jeden z kluczowych aspektów każdego przedsiębiorstwa. Można traktować ją w wielu różnych aspektach i na różnych płaszczyznach. Dobra komunikacja między pracownikami, między poszczególnymi działami, pomiędzy szefostwem, a podwładnymi… I oczywiście – pomiędzy firmą, a jej klientami. Przedsiębiorcy nigdy wcześniej nie mieli tak wielu narzędzi, które by im to umożliwiły. 

 

Firma musi się zmieniać, ponieważ nieustannie zmienia się otoczenie, w którym funkcjonuje. Organizacja, która nie potrafi tego robić, przestaje się w końcu liczyć a co więcej, daje wolną drogę konkurencji, która w naturalny sposób ją wyprzedza. Według nas podstawą zmian jest właśnie dobra komunikacja – rozmawianie o potrzebach, problemach, potencjalnych szansach i zagrożeniach. 

 

W zmianach i wprowadzaniu usprawnień niezwykle pomocne są nowe technologie. Jednak ich mnogość może u niektórych osób wywoływać frustrację. Bo które rozwiązania będą dla organizacji najbardziej przełomom i innowacyjne? Które będą odpowiedzią na oczekiwania klientów i zespołu? Przyjrzyjmy się tym związanym z usprawnieniem głównego tematu naszego artykułu, czyli komunikacji. 

Pożegnanie z tradycyjną telefonią stacjonarną 

 

Nie da się zaprzeczyć, że przez wiele lat najważniejszym elementem biznesowej komunikacji były telefony stacjonarne. Ciężko wyobrazić sobie bez nich firmową łączność. Dziś wypierane przez internet i telefonię komórkową w niektórych branżach odchodzą do lamusa. Oczywiście, wciąż są segmenty biznesu, które raczej z nich nie zrezygnują takie jak administracja publiczna czy energetyka, ale nie da się zaprzeczyć, że ich znaczenie maleje. 

 

Firmy wybierają coraz częściej telefonię komórkową do kontaktu z klientami a do rozmów wewnętrznych komunikatory. Pamiętajmy jednak, że nic nie jest w stanie zastąpić komunikacji werbalnej. Nic nie rozwiąże sytuacji konfliktowych, nie będzie skuteczne w próbie negocjacji, w wysłuchaniu skarg i wniosków tak jak rozmowa. Ponadto, to właśnie rozmowa pomaga budować dobre relacje z klientami – nie zastąpi jej wysłanie maila czy rozmowa przez czat. 

 

Tutaj wsparciem może być dla Ciebie centrala telefoniczna w chmurze lub telefonia VoIP. Nie słyszałeś jeszcze o nich? Lato to idealny czas, żeby pogłębić swoją wiedzę. To rozwiązania, z których korzystają największe marki. To praktyczne narzędzia, które usprawnią pracę firmy, ograniczają koszty i rozwiązują wiele podstawowych problemów firm.

Przeczytaj nasze poprzednie wpisy lub przejrzyj naszą ofertę. A może masz pytania? Chętnie się z Tobą umówimy, aby przy kawie lub lemoniadzie porozmawiać o naszych rozwiązaniach. Nie bój się pytać. Bo jak nie teraz, to kiedy?

ikona

Voiceflow Sp. z o.o. ul. Bieżuńska 1 03-578 Warszawa e-mail: [email protected] tel. 22 250 00 05
Spółka zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS: 0000534269, NIP: 5242774110, REGON: 360250927, Kapitał zakładowy: 5 000 PLN
Voiceflow Sp. z o.o. 2015 Wszystkie prawa zastrzeżone