Kiedy jest najlepszy czas, aby przenieść się do VoIP?

Komunikacja. To słowo klucz w każdej firmie. W końcu codziennie rozmawiasz z klientami, sprzedawcami, pracownikami… Nie będzie przesadą stwierdzenie, że jeśli tej komunikacji nagle by zabrakło, byłoby to dla każdej firmy stratą nie tylko pod względem finansowym, ale również wizerunkowym. Zwłaszcza jeśli działasz w branży B2C. Czy systemy VOIP nowej generacji mogą być tutaj dobrą alternatywą? Odpowiedź brzmi tak!

Systemy komunikacyjne oparte na protokole VoIP są tańsze i wydajniejsze niż tradycyjne systemy telefoniczne. Pozostaje jednak pytanie: „jaki jest najlepszy czas, aby dokonać zmiany?”. Odpowiedź jest bardzo prosta “DZIŚ”. Dzięki licznym zaletom VoIP, w tym przywileju posiadania zaawansowanego systemu telefonicznego, kosztom sprzętu czy zwiększonej produktywności nie ma lepszego czasu na przełączanie niż „ASAP”. Inaczej pozwolisz rywalom, którzy już dokonali przejścia na prowadzenie. Nadal nie jesteś przekonany? Czytaj dalej!

Lepsza interakcja z klientem

Prowadzenie biznesu wiążę się z częstymi podróżami. Dzięki VoIP masz kontrolę nad połączeniami nawet będąc poza biurem.

Na przykład możesz skonfigurować system tak, aby połączenia przychodziły do ​​Twojego biura, a jeśli ktoś nie odbierze pierwszych 3 połączeń, może przesłać go na telefon komórkowy. W ten sposób nie ominiesz żadnej ważnej rozmowy służbowej bez względu na to, gdzie jesteś.

 

Gotowość na awarie

Nie jest tajemnicą, że chmura obliczeniowa to jedna z największych dostępnych technologii.

VoIP świetnie z chmurą współgra. Używając tradycyjnej telefonii, jesteś zależny od sprzętu. Wiele czynników może sprawić, że linie telefoniczne zostaną uszkodzone, a co za tym idzie zakłócona ciągłość działania. W ten sposób tracisz nie tylko sprzęt, ale również potencjalnych klientów, którzy będą próbowali się z Tobą skontaktować.

W systemach VoIP opartych na chmurze nie ma takich zależności sprzętowych. W zależności od usługodawcy możesz również korzystać z dedykowanego wsparcia w sytuacjach awaryjnych.

 

Mniejsze koszty

Jeśli uważasz, że VoIP ma sens tylko dla dużej firmy, jesteś w błędzie. Niewielka inwestycja, bez ciągnięcia kilometrów kabli i tworzenia ogromnych serwerowni, pozwala nawet niewielkiej firmie stworzyć zaawansowane centrum komunikacyjne – funkcjonalne, niezawodne, a przy tym niedrogie w utrzymaniu.

Rynek VoIP na świecie stale rośnie i ma przekroczyć 200 miliardów dolarów do 2020 roku. Pokazuje to tylko, że organizacje na całym świecie widzą tutaj zasługi. Przypuszcza się, że większość nadchodzących firm porzuci tradycyjne linie telefoniczne w ciągu najbliższych kilku lat.

Wracając do pytania z tytułu artykułu, kiedy najlepiej przejść na VoIP? Odpowiedź jest teraz .

Zobacz również

Nadchodzi era telefonii VoIP!

7 korzyści, które da Twojej firmie centrala telefoniczna

15 września 2019

Autor: Jaroslaw Sauczek

Technologia VoIP i VPBX

NASI PARTNERZY