Chyba nie ma na świecie większego święta zakupów niż Black Friday. Promocje, rabaty, przeceny… Ten jeden piątek roku to prawdziwe zakupowe szaleństwo. Od kilku lat ten zakupowy szał panuje również w Polsce. Dla klientów oznacza to ulubione produkty i usługi w super cenach, a dla sklepów oprócz większych zysków chaos i pytanie – jak to wszystko ogarnąć?
W tym roku Black Friday przypada 23 listopada. W internecie już od dłuższego czasu można znaleźć rozpiskę z tegorocznymi promocjami. Sklepy prześcigają się w pomysłach jak zaskoczyć klientów. Jednocześnie ta zakupowa gorączka niesie ze sobą szereg wyzwań i oznacza dla sklepów, szczególnie tych internetowych, czas wytężonej pracy. Zwiększona ilość zamówień, zwroty, reklamacje, a przede wszystkim dużo większa liczba zapytań i dzwoniących telefonów spędza sen z powiek niejednemu właścicielowi sklepu.

Zyski i… straty
Większość osób działających w e-commerce twierdzi, że Black Friday, owszem, wiąże się z szybkimi zyskami, ale że ten dzień równie szybko ujawnia luki w procesie takie jak niedopracowany kontakt z klientem czy procedury związane ze zwrotami zamówień. W tych działaniach wystarczy jeden mały błąd, który może sprawić, że stracimy klienta. A w takich dniach technologia niestety lubi zawodzić… Przypuśćmy, że jesteś właścicielem księgarni internetowej i strona Twojego sklepu przestaje działać z przeciążenia.
Z jednej strony to znak, że Twoja promocja okazała się skuteczna, a z drugiej ogromny problem ponieważ każda minuta jej przestoju sprawia, że tracisz klientów. Kilka lat temu tego typu sytuacja w Black Friday na stronie sklepu Victoria Secret wygenerowała milionowe straty.
Niestety, w tak gorącym okresie strona czy formularz na niej umieszczony mogą okazać się niewystarczające. Tutaj świetnie sprawdzi się wirtualna centrala telefoniczna, która pomoże zarządzić Ci przychodzących ruchem, kolejkując połączenia, nagrywając i obsługując je z pomocą profesjonalnej zapowiedzi głosowej.
Przykładowo – klient, który dzwoni w sprawie wymiany lub wysyłki może od razu zostać skierowany do właściwego działu i pracownika, który jest w stanie mu pomóc.
Sprawny kontakt telefoniczny podnosi naszą wiarygodność oraz daje naszym klientom poczucie dobrej i rzetelnej obsługi. A to szczególnie ważne w takie dni jak Black Friday. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do kontaktu!