#2 Centrala telefoniczna jako pomoc dla branży e-commerce

“Wystarczy nam skrzynka mailowa i komórka”. Tak twierdzi większość właścicieli małych i średnich firm na pytanie czy wdrożyliby u siebie centralę telefoniczną. Zapominają o tym, że współczesny klient jest bardzo niecierpliwy i nie ma czasu czekać. Jeśli zaplanował jakiś zakup i chce o coś dopytać, a Ty nie odbierzesz, nie będzie miał skrupułów, aby zadzwonić do kolejnego sklepu. A chyba zależy Ci na tym, aby kupił coś u Ciebie prawda? 🙂

Branża e-commerce to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki. Warto dodać, że e-commerce to szeroko rozumiany handel elektroniczny, czyli wszystkie transakcje biznesowe przeprowadzane za pomocą internetu, które umożliwiają zakupy online. Nic dziwnego, że popularność tej branży stale rośnie, bowiem wiąże się ona z licznymi korzyściami, które daje nie tylko konsumentom, ale również przedsiębiorcom. Możemy tutaj wyróżnić m.in. dostępność takiego sklepu przez 24 godziny 7 dni w tygodniu, ogólnoświatowy zasięg, stałe koszty utrzymania i możliwość oferowania dużej liczby produktów. Jednak aby osiągnąć sukces potrzebne jest stałe usprawnianie komunikacji z klientami, które będzie na równi z korzystną polityką cenową czy szybką dostawą produktów. Klienci naprawdę doceniają sprawną obsługę, a w przypadku sklepów internetowych zarówno tą internetową jak i telefoniczną.

Głównym problemem e-commerce…
…jest według klientów niewłaściwa obsługa telefoniczna.Telefon jest tutaj podstawowym kanałem obsługi, nic więc dziwnego że długie oczekiwanie na połączenie czy wręcz brak możliwości kontaktu telefonicznego wpływają negatywnie na poziom zadowolenia ze sklepu.

Dlatego celem każdego sklepu internetowego powinno być zwiększanie liczby odebranych połączeń, zmniejszanie tych, których nie uda się odebrać oraz jak najkrótszy czas oczekiwania na połączenie przez klienta. Te elementy pomoże usprawnić centrala telefoniczna w chmurze.

W jaki sposób wirtualna centrala wspiera e-commerce?

Przede wszystkim pomoże “rozluźnić” ruch telefoniczny, kolejkując połączenia i rozdzielając je pomiędzy konsultantów. Umożliwi również nagranie zapowiedzi głosowej z nazwą sklepu i ścieżką wyboru odpowiedniego działu lub tematy rozmowy. Ktoś dzwoni, aby złożyć reklamację? Od razu będziesz o tym wiedzieć.

Dzięki centrali nic nie umknie Twojej uwadze, przejrzyste statystyki, które otrzymasz pomogą przeanalizować liczbę nieodebranych połączeń czy czas poświęcony na rozmowę. Wiedza ta pozwoli dużo sprawniej zarządzać procesem komunikacji, podnosząc jednocześnie efektywność i usprawniając obsługę.

Jak widać, branża e-commerce może czerpać bardzo wiele z takich dobrodziejstw dzisiejszej technologii, jak centrala telefoniczna w chmurze. Masz pytania? Chętnie na nie odpowiemy!

Zobacz również

Nadchodzi era telefonii VoIP!

7 korzyści, które da Twojej firmie centrala telefoniczna

15 września 2019

Autor: Jaroslaw Sauczek

Technologia VoIP i VPBX

NASI PARTNERZY