6 powodów, dlaczego telefonia VoIP jest odpowiednia dla Twojej firmy

Czy w dobie telefonii mobilnej w Twojej firmie jest jeszcze miejsce dla telefonu stacjonarnego? Oczywiście, że tak! Zdziwisz się, jak wiele możesz zyskać dzięki jego nowej wersji w postaci telefonii VoIP.

VoIP to współczesny telefon stacjonarny, który dedykowany jest klientom biznesowym. Choć przypomina tradycyjny aparaty, działa na nieco innych zasadach niż jego poprzednicy. Przede wszystkim nie łączy się z linią telefoniczną, ale z internetem, co daje znacznie większą swobodę użytkowania, w szczególności dla klientów biznesowych. Zastanawiasz się czy telefonia VoIP jest dla Ciebie? Oczywiście! Nawet jeśli nie myślisz o uruchomieniu infolinii, która ma obsługiwać dziesiątki telefonów dziennie, szybko przekonasz się, że VoIP stanie się dla idealnym wsparciem w codziennej pracy Twojej firmy. Przejdź dalej i poznaj 6 powodów, dla których warto jest zainwestować w telefonie VoIP!

 

1. VoIP oznacza elastyczność

Na początku wyjaśnijmy sobie jedną kwestię – technologia VoIP w biznesie może być wykorzystywana na wiele sposobów. Mogą z niej korzystać zarówno wielkie firmy prowadzące rozbudowane kampanie call center, jak i lokalni przedsiębiorcy, którzy chcą sobie zapewnić profesjonalny i przynoszący korzyści system komunikacji z Klientami. W której grupie się znajdujesz?

 

 

2. Optymalizacja kosztów w przedsiębiorstwieDzięki telefonii VoIP Twoje wydatki na rachunki telefoniczne znaczącą spadną – koszt jednej minuty jest dużo niższy niż u dobrze Ci znanych operatorów telefonii stacjonarnej. Co więcej, z powodu braku abonamentu płacisz jedynie za zrealizowane połączenia, czyli tyle ile wydzwonisz. Poprawi się także komunikacja pomiędzy Twoimi pracownikami – połączenia wewnątrz firmy są darmowe. Dodatkowo, połączenia w ramach sieci Voiceflow są darmowe, niezależnie od tego, gdzie znajdują się rozmawiający.

 

3. Pełna mobilnośćSpotkania, wyjazdy… Tak wygląda praca większości przedsiębiorców. Jeśli czekasz na ważny telefon, a musisz opuścić biuro, bez obaw! Dziki telefonii VoIP możesz korzystać z przypisanego numeru w każdym miejscu na świecie – w tym celu potrzebujesz jedynie telefonu IP. To bardzo wygodna opcja, która będzie niezastąpiona przy mobilnych biurach lub przeprowadzce.

 

4. Dowolna ilość numerówTelefonia VoIP pozwala na identyfikowanie się z dowolnym numerem w zależności od potrzeby. Od telefonów stacjonarnych, przez komórkowe, z innych miast czy nawet krajów – wystarczy, że jesteśmy właścicielem tego numeru. W ramach usługi przydzielimy Ci dowolną ilość numerów telefonicznych, zgodnie z Twoimi potrzebami. Dlaczego to ważne? Zyskując kontrolę nad tym, jaki numer widzi Twój klient, możesz zwiększyć efektywność swoich działań sprzedażowych.

 

4. Większa dostępność sprzedawców
Nie da się zaprzeczyć – klienci lubią dzwonić. Wiedzą, że w ten sposób dużo szybciej rozwiążą nurtujący ich problem lub dowiedzą się interesujących ich szczegółów dotyczących Twojej oferty. Telefonia VoIP jest telefonią cyfrową, dzięki czemu nie posiada ograniczeń dotyczących jednoczesnych połączeń. Posiadając jeden numer telefonu (jedną linię) wielu użytkowników może prowadzić wiele rozmów w tym samym czasie. Co więcej, posiadając centralę telefoniczną w chmurze możemy także kolejkować rozmowy.

 

5. Szybka reakcja w trakcie awarii
Awaria internetu często oznacza paraliż całego przedsiębiorstwa. W przypadku telefonii VoIP jest nieco inaczej. Dzięki wykorzystaniu łącza internetowego, w czasie braku dostępności usługi, wszystkie połączenia mogą być przekierowane na wybrane numery telefonów także komórkowe.

 

6. VoIP oznacza jakość
Telefonia VoIP będąc cyfrową transmisją. korzysta z kodeków HD, co gwarantuje najwyższą jakość dźwięku. Dodatkowo połączenia są szyfrowane – ich podsłuchiwanie jest praktycznie niemożliwe.

 

Dla porównania – przy tradycyjnej telefonii analogowej, wystarczą jedynie 2 szpilki wpięte do kabla. Teraz gdy już wiesz, czym jest VoIP i znasz jego korzyści, skontaktuj się z nami! Dowiedz się, jak w łatwy sposób zbudować profesjonalną sieć telefoniczną w Twojej firmie.

Zobacz również

Nadchodzi era telefonii VoIP!

7 korzyści, które da Twojej firmie centrala telefoniczna

15 września 2019

Autor: Jaroslaw Sauczek

Technologia VoIP i VPBX

NASI PARTNERZY