Dlaczego telemarketing nie może istnieć bez systemu telekomunikacyjnego?

Rosnąca konkurencja i rozwijający się rynek sprawiają, że firmy szukają różnych sposobów na dotarcie do nowych klientów. Na tym polu bardzo mocną pozycję wciąż ma telemarketing. Czy da się zwiększyć jego skuteczność? Oczywiście, że tak!

Telemarketing to coś więcej niż “siedzenie na słuchawce”. To naprawdę ważna i zdecydowanie najszybsza forma kontaktu z klientem. Oczywiście, istotne są tutaj umiejętności i charyzma osób, które przeprowadzają rozmowy. Jednak najlepszy telemarketer nie będzie w 100% efektywny, jeśli jego pracy nie będzie wspierał dobry system telekomunikacyjny.

 

Komunikacja jest najważniejsza

W dzisiejszych czasach to właśnie efektywna komunikacja leży u podstaw sukcesu każdej firmy. Przedsiębiorstwo, które nie posiada nowoczesnego systemu telekomunikacyjnego szybko „odpadnie z gry”. Największe szanse na to, aby utrzymać się na konkurencyjnym rynku mają te firmy, które swoim klientom zapewniają niezawodny kontakt. Z tego właśnie powodu przedsiębiorstwa potrzebują systemów telekomunikacyjnych, które pozwolą im na korzystanie z najnowszych osiągnięć technologicznych, jednocześnie spełniając wszelkie wymagania dotyczące jakości przepływu informacji.

 

 

Jakie zagrożenia niesie telemarketing bez systemu telekomunikacyjnego?

Zdobycie leadu w dzisiejszych czasach nie jest proste. Czemu zatem tak wiele firm utrudnia sobie ten proces? Samo dzwonienie do klientów, bez odpowiedniego przygotowania i narzędzi niestety nie da upragnionych rezultatów w postaci zwiększenia sprzedaży. Brak systemu telekomunikacyjnego niesie ze sobą naprawdę wiele zagrożeń. A wśród nich:

 

  • Brak raportów z wykonanych połączeń (dane ilościowe)
  • Brak nagrań przeprowadzonych rozmów (dane jakościowe)
  • Podatność na wykradzenie bazy przez sprzedawcę
  • Brak możliwości zmiany prezentacji numeru z jakiego dzwonimy
  • Brak możliwości podsłuchu na żywo rozmowy sprzedawcy
  • Utratę połączeń przychodzących, gdy sprzedawca rozmawia przez telefon

Jak widzisz dokładna wiedza o połączeniach telefonicznych, dostęp do nagrań, statystyk i raportów jest niezbędny dla właściwego zarządzania komunikacją w firmie. Znając liczby wiesz, jak efektywna jest praca Twojego zespołu handlowców czy konsultantów. Odpowiedni system telekomunikacyjny pozwoli również określić, który pracownik jest najbardziej, a który najmniej efektywny. Być może któryś z nich potrzebuje pomocy, ale tego nie dostrzegłeś? A może nie masz odpowiedniej liczby osób obsługującej telefony? Z systemem telekomunikacyjnym szybciej wykryjesz elementy, które wymagają poprawy.

Jeśli masz pytania, zapraszamy do kontaktu! Z centralą telefoniczną od Voiceflow zyskasz nie tylko łatwy dostęp do wszystkich statystyk połączeń przychodzących i wychodzących, ale przede wszystkim usprawnisz dział telemarketingu w Twojej firmie.

Zobacz również

Nadchodzi era telefonii VoIP!

7 korzyści, które da Twojej firmie centrala telefoniczna

15 września 2019

Autor: Jaroslaw Sauczek

Technologia VoIP i VPBX

NASI PARTNERZY