Telefonia VoIP dla średniej firmy sprzedającej przez telefon- przykład wdrożenia

Cold calling – przez jednych handlowców uważany za najmniej efektywny sposób sprzedaży, przez innych za podstawowe narzędzie pracy. Czy w erze Marketing Automation ta metoda może rzeczywiście działać? Przykład naszego klienta udowadnia, że tak.

Tzw. “zimny telefon” to nic innego jak kontakt telefoniczny z klientem, który się tego nie spodziewa. Wielu sprzedawców sądzi, że to najgorszy sposób na generowanie leadów. Czy rzeczywiście? Naszym zdaniem ta forma sprzedaży ma się bardzo dobrze. Ważne, żeby umieć mierzyć efektywność, wyciągać wnioski, mieć przemyślaną strategię i dobre narzędzia. Dziś przygotowaliśmy dla Was case study na podstawie jednego z naszych klientów – warszawskiej firmy, która swoje usługi sprzedaje właśnie przez telefon.

 

Czy rozmowy działu handlowego są skuteczne?

 

W firmie naszego klienta codzienne rozmowy telefoniczne handlowców były częścią stałej i przemyślanej strategii. Jednak nawet w najlepszym planie pojawiają się problemy – nasz klient prowadził telemarketing bez systemu telekomunikacyjnego. Po pierwsze, rozmowy generowały wysokie koszty. Po drugie, w firmie nie istniał jeden główny numer, nie można też było przekierowywać rozmówcy na numery wewnętrzne i zmieniać prezentowanego numeru, z którego dzwoniono. I po trzecie, firma z przeprowadzonych rozmów nie mogła uzyskać żadnych raportów wykonywanych połączeń oraz statystyk, które mogłyby wpłynąć na pracę działu handlowego oraz jego skuteczność. Dodajmy, że w przypadku braku systemu telekomunikacyjnego, istnieje również ryzyko “wykradzenia” wykorzystywanej bazy przez sprzedawcę.

Jak się okazało samo dzwonienie nie wystarczyło, aby osiągnąć sukces.

Centrala telefoniczna w chmurze z telefonią VoIP

 Po przeprowadzeniu przez nas audytu i rozpoznaniu powyższych potrzeb naszemu klientowi zaproponowaliśmy centralę telefoniczną w chmurze obsługująca telefonię VoIP. Firma otrzymała jeden główny numer telefonu do obsługi klientów z profesjonalną infolinią. Udostępniliśmy jej również dostęp do panelu administratora, pozwalającego na bieżący wgląd do pracy sprzedawców oraz generowanie szczegółowych raportów połączeń, nagrań i statystyk.

Dla handlowców szczególnie przydatny okazał się odsłuch rozmowy na żywo oraz opcja podpowiadania sprzedawcy bez wiedzy klienta, a także mailowe powiadomienia o nieodebranych połączeniach. W ten sposób mieli pod stałą kontrolą ruch telefoniczny.

Razem z centralą nasz klient zyskał również dostęp do aktywnej listy połączeń nieodebranych i porzuconych (tj. opuszczenie kolejki przez klienta, rozłączenie się w czasie oczekiwania) w celu oddzwaniania do klientów. Każde zrealizowane oddzwonienie jest teraz oznaczane na liście w czasie rzeczywistym, co zapobiega dublowaniu się kontaktów. 

Mniejsze rachunki i rozwój sprzedawców

Dzięki stawkom VoIP zmniejszyły się rachunki telefoniczne, a profesjonalna infolinia sprawiła, że klienci dużo szybciej i sprawniej mogą dodzwonić się do wybranych działów firmy. Wdrożone przez nas rozwiązania umożliwiły także rozwój kompetencji sprzedawców – dziś dzięki nagrywaniu i odsłuchiwaniu rozmów mogą poprawiać jakość swoich rozmów wraz z managerem i trenerem sprzedaży. A co więcej, wdrożone przez nas rozwiązania wpływają na poprawę sprzedaży, ponieważ z dobrą obsługą telefoniczną w parze idą zadowoleni klienci.

P.S. Na koniec jedna z najbardziej znanych filmowych scen, która pokazuje jak wygląda mistrzowski wręcz cold calling 🙂 Takiej sprzedaży życzymy wszystkim naszym klientom:

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=47&v=MJXLV_DMKa0

 

ikona

Voiceflow Sp. z o.o. ul. Bieżuńska 1 03-578 Warszawa e-mail: [email protected] tel. 22 250 00 05
Spółka zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS: 0000534269, NIP: 5242774110, REGON: 360250927, Kapitał zakładowy: 5 000 PLN
Voiceflow Sp. z o.o. 2015 Wszystkie prawa zastrzeżone